BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama




Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
BulletPočítadlo dluhu
BulletReklama
BulletReklama
Adieu-Epp.com

UKIP

Bruges Group

European Foundation

Brussels Journal

Konzervativní listy
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Ron Paul

Nechte nás být

Reformy.cz

Christianitas

Institut sv. Josefa

Klimaskeptik.cz

Hnutí pro život

Tradiční rodina

Te Deum

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Revue politika

Vydavatelství Ideál

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Český svaz mužů

vpravo.blog.cz

Skycorps
BulletEuroskeptik
Pokračujeme v tradici

Pokračujeme v tradici www.Euroskeptik.cz

Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
Autor: Jiří Stodola | Publikováno: 8.2.2010 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace

Církev věří, že Kristus vstal reálně z mrtvých, věří, že Kristovo tělo po zmrtvýchvstání je identické s jeho tělem, které bylo uloženo do hrobu. Tuto skutečnost je možno velmi lidovým jazykem popsat tak, že se v určité chvíli v hrobě začla hýbat mrtvola Ježíše Krista (samozřejmě nešlo již o mrtvolu, ale o vzkříšeného Krista). Je to sice vulgární, ale dá se tím v podstatě jednoduše vyjádřit víra Církve v reálné Kristovo zmrtvýchvstání. Pro člověka, který věří, že Bůh stvořil svět z ničeho a udržuje jej v jeho bytí, stěží může být něco takového nepřijatelné. Ne tak pro prof. Tomáše Halíka, který znovu popřel Kristovo reálné zmrtvýchvstání. Viz zde.

Ptáme se, kam až bude muset Tomáš Halík zajít, aby pastýři konečně začali jednat? Na jakou významnější herezi P. Tomáše Halíka hierarchie čeká?

P.S. Přísně vzato Kristova mrtvola se nezačala hýbat, protože se hýbat začlo až Kristovo vzkříšené tělo. Popřením této nepřesné představy se Halík ještě doslovně nedopouští bludu. Z čeho se nevyvlíkne je tvrzení, že k víře, ke které nejsme povoláni patří víra ve svědectví Evangelia o prázdném hrobě. Ten, kdo podle Halíka překřičí pozitivistické námitky si říká: „Je to tam napsaný [v Evangeliích], tak asi teda nezůstal v hrobě.“

Tvrdím, že jsme povoláni k věřit tomu, že Kristus po zmrtvýchvstání nezůstal v hrobě (natož aby tam zůstala jeho mrtvola)!

http://aktualityhvezd.wordpress.com/

2616 čtenářů | 30 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(jh, 8.2.2010 0:19:44)
Odpovědět
Halíka sice nemusím, ale z nahrávky opravdu nelze jasně doložit "skutkovou podstatu" křesťanské hereze!
V dovysvětlujícím stanovisku by se pan profesor z toho snadno vyvlíkl...
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(L.P., 8.2.2010 1:04:15)
Odpovědět
No, taky si nemyslím, že by to řekl úplně explicitně. Ale implicitně je to naznačeno. Směřuje to k tomu. Něco podobného už uvedl také v jedné své knize. Také na hraně. TH si nedovolí to vyslovit úplně otevřeně, aby nedopadl jako H. Küng.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Hardy, 8.2.2010 7:19:21)
Odpovědět
T. Halík má tak trošku nádech katolickýho rebela nebo snad i reformátora, ve skutečnosti je to neuznanej a asi i těžko akceptovatelnej kandidát na prezidenta, navrhován opakovaně V.Havlem - v minulosti. Obávám se, že to Halík dodneska nerozdejchal, viz jeho názory na Klause, které někdy hraničí až s fanatizmem. U kněze to působí zarážejícím dojmem.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(mm, 8.2.2010 8:18:47)
Odpovědět
Halík není katolický rebel, ale pomatenec a případ pro psychiatra. Jsem věřící člověk, ale jeho přeměna na revolucionáře a zuřivého odpůrce Václava Klause mně vadí, protože nenávist je jeden z hlavních hříchů. On jako kněz by měl dodržovat křesťanské pravidla. Stal se z něho revolucionář z profese a jako katolický kněz nemá právo takto vystupovat.Kde je v jeho podání nějaká pokora? Je to s ním jako s lidovci, považují se za věřící, ale život podle víry jim nic neříká. Účel světí prostředky.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Jirka, 8.2.2010 9:24:37)
Odpovědět
Hardy:Opět bláboly.Jste Klausovo tele.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(kufu, 8.2.2010 15:00:01)
Odpovědět
Hardy jseš VůL
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Hardy, 8.2.2010 18:26:32)
Odpovědět
Kungu čau, dlouho jsem tě neměl tu čest se s tebou setkat, ale koukám blb seš furt stejnej, neboj to se dá i léčit.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Daniel Makay, 8.2.2010 7:53:04)
Odpovědět
Ač Halíka nemusím, neřekl to opravdu doslovně. Ale tenhle farizej mluví nmohdy dvojsmyslně, aby jeho řeč měla nádech jakéhosi podivného tajemna a nadpřirozeného poznání. Je třeba si, ale uvědomit,že za tím vším nestojí nic jiného než jeho ďábelská pýcha. Tento atikrist, který šíří bludy je skutečný vlk v roušce beránčí. Lituji každého křesťana, který tomuto Jidášovi naletí.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Vzdoropapež XVI., 9.2.2010 14:24:33)
Odpovědět
ad : Daniel Makay,souhlas je to pastýř k pohledání,vzbuzuje ve mě neustalou nedůvěru od samého počátku a vidí se mi,že je to d'ábluv synek nastrčený do stáda Krista Ježíše.
Ostatně toto dělal satan od samého počátku,že nasazoval nepřítele Božího přímo v církvi a Písmo nám jen potvrzuje že tomu tak bylo a je.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(DevDen, 8.2.2010 8:28:55)
Odpovědět
Chtěl bych mít Vaše starosti.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Jožín, 9.2.2010 14:18:36)
Odpovědět
to: Dev Den
já bych zase nechtěl mít starost o to kolik stojí vepřová hlava a ládovat se od rána do večera a chrochtat si !!!!
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(jira22, 8.2.2010 9:04:16)
Odpovědět
No popřel, heretik. Takových už v historii bylo. Někdo zase popře Halíka a karavana jde dál. V pohledu dnešních událostí naprosto bezvýznamné.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(c, 8.2.2010 9:45:26)
Odpovědět
Tyto stranka se mi zacinaji jevit jako levicove s inkvizicni mentalitou.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Finrod Felagund, 8.2.2010 9:46:40)
Odpovědět
Tak kdy začnete upalovat? Jak se na vás tady tak dívám, tak to nebude dlouho trvat... Pro některé z vás připomínám, podívejte se - i na euportálu - do pravého horního rohu stránky, máte tam pod tím, že svátek má Milada, napsáno, že je rok 2010, to je prosím něco jiného, než 1210.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(L.P., 8.2.2010 14:32:27)
Odpovědět
Kdo tady hovoří o upalování???
Co nám to podsouváš?
Řekni mi to příště raději do očí. Moje číslo znáš.
Přispěvatelé euportalu jsou katolíci, protestanté, židé i agnostici a panuje mezi námi přátelská tolerance, která však neznamená indiferentnost.
Věřit v nějakou ortodoxii je podle tebe ideozločin, ty postmoderní obamovský neokone?
Běš šířit pravdu a lásku na jiný web. Třeba zvedneš svou účastí návštěvnost svého webu o 100 %.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Vzdoropapež XVI., 9.2.2010 14:30:03)
Odpovědět
To: L.P:
Díky,diky díky pane L.P.moc dobře jste to zdůvodnil,můžeme si tu svobodně polemizovati i se člověk hodně naučí od druhých lidí a doplní mezery ve vědění.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(R. Dvořák, 8.2.2010 11:03:13)
Odpovědět
Kdo vás platí, nešťastníci ?
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Nostrarámus, 8.2.2010 11:28:40)
Odpovědět
Chraň Bůh pře snahou o téměř právní výklad jednotlivých pasáží a obrazů Bible. A že se do toho pouští kněz je přinejmenším trapné.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(template, 8.2.2010 14:47:07)
Odpovědět
Není spíš psychopat a fanatik ten, kdo napsal tento článek? Tedy vážně.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(kufu, 8.2.2010 15:01:37)
Odpovědět
Hardy jseš kráva.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(vanilka46, 8.2.2010 15:52:57)
Odpovědět
Halik je blb
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Pepa, 8.2.2010 15:59:15)
Odpovědět
A ty taky, všichni Klausovci, kt. závidíte Hlaíkovi to, že je uspěšným knězem, by se měli stydět. Halík je monsignor a L. P. jen obyčejný, již exkomunikovaný laik. Je jen isté, že L.P. je přívržencem Michala Semína a české větve lefebristu. Proto zde opakovaně uveřejňuje pamflety na Msgr. Halíka a kardinála Vlka.
Měl bys se kát, L.P.!!!!
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(kapej, 8.2.2010 16:28:18)
Odpovědět
Pepo, s mnohými názory pana L.P. sice nesouhlasím, nicméně - všechny mají hlavu a patu, což se o vašich příspěvcích říci nedá. Nevím, zda pan Halík je dostatečně úspěšným ve svém oboru, ale vím, jak úspěšný je prezident Klaus. Tak neurážejte a nemáte - li co říct, tak nediskutujte.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Jožín, 9.2.2010 14:34:09)
Odpovědět
ad : pepa
Není co závidět Halíkovi ani halíkovcům,je to jejich vůle svobody.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Renda, 20.2.2010 20:25:31)
Odpovědět
Pepo, Halíkovy názory jsou heretické, je to ostuda, že je monsignorem, ten již dávno není katolíkem, natožpak křestanem, on říká, že je i buddhistou.on se již sám exkomunikoval dávno. Nastudujte si CIC,ať víte, jak to s tou údajnou "exkomunikací" bylo. Míša Semín exkomunikovaný není.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Hardy, 8.2.2010 18:01:52)
Odpovědět
Kungfu já vím, když mě to baví. Zato ty když otevřeš hubu, tak si člověk hned všimne jak seš inteligentní.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(kapej, 8.2.2010 16:19:54)
Odpovědět
Ach jo, ach jo, to už tady dlouho nebylo... Taky by chtělo na těchto stránkách opět zopakovat něco málo o interupcích, homosexuálech a sodomii... Nemáte náhodou nějaký svůj Věstník, kde by jste nerušeně řešili tyto otázky ? Euportál to podle mne není !
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(REL, 8.2.2010 16:37:56)
Odpovědět
Já se teda nechci euportalistů dotknout,čtu tenhle web, chodím občas s jedním euportalistou na pivo, nemám nic proti věřícím a Halíka rád nemám kvůli jeho napojení na havlisty, ale chlapi není tohle tak nějak jedno ?
Halík je křivák, protože zneužívá svoje postavení, ale nějaké tělo netělo. Holt nějaký křesťan to vidí tak, druhý jinak, ale jak se říká v jednom filmu : "Řekni, je to důležité?"
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Michal, 8.2.2010 19:19:30)
Odpovědět
Kritizovanou formulaci T.Halík použil v knize Dotkni se ran, str. 38:
" Ze všech zpráv o setkání se Vzkříšeným je patrné, že je radikálně změněn svým přejitím "údolí stínu smrti". ... Evangelia zřejmě chtějí zdůraznit, že mysterium zmrtvýchvstání je radikální proměnou, žádným pouhým ožvením mrtvoly (resuscitací) a návratem zpátky do tohoto světa. "
To není popření tělesného aspektu vzkříšení, ale poukaz na jeho další aspekty (narozdíl od Lazara). Pastýři, kterých se J.Stodola dovolává, by spíš měli jednat v jeho případě, protože jím propagovaná redukce víry na rozměr ideologie a povýšené posuzování těch, kteří se jeho obzoru vymykají, je těžkým pohoršením pro mnohé čtenáře, jak patrno z diskuze.
Popření rozměru tajemství ve víře, kterým se J.Stodola obul do Halíka v předminulém článku (Rychetský...), je těžko uvěřitelný úlet. Výstižné je Krylovo: Intelekt když bez duše / pak podoben jest ropuše / či slepci s mečem v tanci.
V mnoha ohledech Halíka nemusím, ale Stodola svými nekompetentními výlevy dělá víře medvědí službu.
Re: Halík opět popřel Kristovo zmrtvýchvstání
(Jindřich Havel, 8.2.2010 19:36:01)
Odpovědět
Demokracie není slučitelná s vládou elit. Křesťanství není slučitelné s nevírou, že mrtvola obživla. Halík je prostě učebnicový kozel, který se dostal do několika zahrad. Snad tím zahradníkem nikdy nebude.