Závazky, plnění a překročení - EU nás, občany zemí RVHP, nemůže ničím překvapit

Autor: Tomáš Haas | Publikováno: 12.12.2006 | Rubrika: Zamyšlení
Bolšnac 20

Doba je vážná, jsme jen krůček od zahájení boje o zrno.

V Únii se už podávají socialistické závazky, a dávají se ceny nejen za jejich plnění, ale dokonce se vyhodnocují ty nejlepší podané závazky a odmněňuje se fantasie autorů.

Evropská unie ocenila například takovéto originální a inovativní závazky:

Pracovníci jedné firmy provozující benzinové pumpy v Lotyšsku se zavázali, že upozorní řidiče, kteří u nich berou benzin, že jim nesvítí světla.

Finská taxikářská firma se zavázala, že poskytne svým řidičům bezplatné školení o tom, jak jezdit bezpečněji.

Také naše policie, která má asi ještě plno lidí, kteří závazky "umí", "se rovněž zavázala k prověření vysoce rizikových silničních úseků: vyhodnocení dopravních nehod a zveřejnění výsledků".

Já trouba jsem si myslel, že ti pumpaři v Lotyšsku upozorňují zákazníky, že jim nesvítí světla, protože jim tak velí zdravý rozum, slušnost a dokonce obchodní duch, neboť mohou řidičům prodat své žárovky i s montáží. Že ti finští taxikáři chtějí jezdit bezpečněji, protože je to jejich byznys. (Nebo měli tolik nehod, že se firma rozhodla, že s tím musí něco udělat?)

Myslel jsem si naivně, že naše policie dělá to, co dělají zcela samozřejmě, jako část své práce, všechny dopravní policisté v celém světě. Protože je to věc, pro kterou policii máme.

A ona to zatím Evropská unie bdí...

I naše policie, díky iniciativě Evropské unie, obnovuje - pro větší slávu Unie - staré socialistické závazky a socialistickou soutěž.

Těším se, že koncem příštího roku Evropská Komise soutěž v plnění závazků zhodnotí a nejlepší podniky a soudruzi v oboru dostanou Rudý prapor, možná v tomto případě modrý, se zlatými hvězdičkami, který jim předá osobně Komisař Barrot, nebo snad dokonce Komisař Špidla v gumáku s páskou.

Připomnělo mi to starou píseň "Čest práci", která se jistě jednou stane hymnou Evropské unie.:

Já se sluníčkem vstávám,

ko-ko-ko-dák, ki-ki-ri-ký, ko-ko-ko-dák

a drůbežárnu hlídám,

Čest práci, soudruzi, ko-ko-ko-dák

Mám hrdost pionýra,

ko-ko-ko-dák, ki-ki-ri-ký, ko-ko-ko-dák

Ve stranu je má víra,

Čest práci, soudruzi, ko-ko-ko-dák



Chci pomocníkem býti,

ko-ko-ko-dák, ki-ki-ri-ký, ko-ko-ko-dák

a gumák s páskou míti,

Čest práci, soudruzi, ko-ko-ko-dák

Čest práci, přátelé komisaři....

Já se zavazuji, že budu jezdit způsobně. Nejlépe veřejnými dopravními prostředky, kde nebudu mluvit za jízdy s řidičem ani se nebudu vyklánět z oken. Pokud se ve vozidle vyskytne osoba starší než já, a prokáže se občanským průkazem, pustím ji sednout.

Těším se na odměnu, možná zájezd na podnikovou chatu na Mallorce, hrazený Evropským odborovým svazem zaměstnanců v dopravě...

Ale možná na to nebude čas, proslýchá se, že Unie zavede novou iniciativu, žňové hlídky. U nás budou střežit ladem ležící pole na kterých se kdysi pěstovala cukrová řepa.

________________________________________________

Místopředseda Jacques Barrot ocenil laureáty Evropské charty bezpečnosti silničního provozu

Jacques Barrot, místopředseda Evropské komise zodpovědný za dopravu, dne 29. listopadu 2006 předal Ceny za výjimečný přínos v rámci Evropské charty bezpečnosti silničního provozu. Bylo oceněno šest organizací, které v jednotlivých kategoriích představily nejlepší závazky vedoucí ke splnění hlavního cíle, tj. do roku 2010 zachránit 25 000 lidských životů ročně. Po nezávislém hodnocení, které provedly útvary Komise, byli vítězové vybráni z více než 500 signatářů Charty.

Jacques Barrot vyjádřil při předávání cen své potěšení a prohlásil: „Závazky odrážejí pluralitu signatářských organizací a různorodost činností, které lze provádět v rámci Charty. Rád bych poblahopřál vítězům ke kvalitě jejich závazků a inovačním nápadům, které nabídli. Rovněž děkuji všem signatářům Charty za to, že rozhodujícím způsobem přispěli k bezpečnosti silničního provozu: společným úsilím se Evropské unii podaří dosáhnout hlavního cíle.“

Signatáři jsou rozděleni do šesti kategorií, z nichž vzešlo šest nositelů Ceny za výjimečný přínos:

• Velké společnosti: Společnost Statoil (majitel čerpacích stanic, Lotyšsko) se zavázala, že bude usilovat o používání bezpečnostních pásů ve vozidlech (umístěním výstražných značek u výjezdů z čerpacích stanic) a prostřednictvím své sítě čerpacích stanic v zemi seznámí řidiče s negativními vlivy alkoholu za volantem. Také zahájí kampaň s názvem „Vidět a být viděn“, v jejímž rámci budou dětem rozdávány odrazky a bezplatně kontrolována světla vozidel na čerpacích stanicích.

• Malé a střední podniky: Společnost Servilease (půjčovna vozidel, Španělsko) se zavázala, že zlepší kvalitu svého vozového parku nákupem bezpečnějších vozidel (vybavenými mechanismem upozorňujícím na použití bezpečnostního pásu, elektronickou kontrolou stability) a seznámí své zákazníky s různými hledisky bezpečnosti silničního provozu.

• Asociace / Federace: Federace Suomen Taksiliitto (federace taxikářů, Finsko), jejímiž členy je 90 % finských taxikářů, se zavázala, že svým řidičům zajistí bezplatné školení o bezpečnější jízdě a že bude podporovat používání bezpečnostních pásů prostřednictvím vizuálních upozornění ve vozidlech.

• Orgány: Policie České Republiky se zavázala, že pro žáky základních škol a pro autoškolu v Ústí nad Labem (severní Čechy, 118 000 obyvatel) zajistí bezplatné kurzy bezpečnosti silničního provozu. Rovněž se zavázala k prověření vysoce rizikových silničních úseků: vyhodnocení dopravních nehod a zveřejnění výsledků.

• Nevládní organizace: Organizace Aeldre Sagen (asociace třetího věku, Dánsko) se zavázala, že pro starší občany uspořádá bezplatné kurzy bezpečnosti silničního provozu, zahájí kampaň na používání bezpečnostních prvků (helmy, bezpečnostní pásy) a společně s urbanisty se při projektování silniční infrastruktury zaměří na ohrožené účastníky silničního provozu.

• Územní samosprávné celky: Územní samosprávný celek London Borough of Sutton (Spojené království) se zavázal poskytnout žákům, cyklistům a mladým řidičům školení v oblasti bezpečnosti silničního provozu a zahájit kampaň, která bude speciálně určena pro dvoukolová motorová vozidla, a to za pomoci britské armády. U příležitosti předávání cen se místopředseda Jacques Barrot rovněž zúčastnil ceremonie slavnostního podepsání Charty 19 novými subjekty, zejména velkými evropskými společnostmi, jejichž závazky přijaté v rámci Charty budou mít bez pochyby velký vliv na bezpečnost silničního provozu.

Devatenácti novými subjekty jsou:

• ACEM, Asociace evropských výrobců motocyklů • ANTENA 3 a ANTENA 3 FUNDACION (Španělsko), celostátní televizní kanál • ARTSANA – CHICCO (Itálie), výrobky pro děti, zdravotnické a kosmetické výrobky • AWSA AUTOSTRADA WIELKOPOLSKA (Polsko), konsorcium provozující dálniční síť • BOREALIS (Belgie), dodavatel inovačních technologií na výrobu plastů • BRITAX CHILDCARE EUROPE (Spojené království), výrobce a distributor bezpečnostních prvků pro děti • ČESKÁ POJIŠŤOVNA (Česká republika), pojišťovací společnost • CONNEXXION (Nizozemsko), společnost veřejné dopravy • DUCATI (Itálie), výrobce motocyklů • DU PONT DE NEUMOURS – EUROPE, dodavatel inovačních výrobků a služeb • EUROVIA (Francie), stavitel a provozovatel dopravních infrastruktur • IKEA (Švédsko), výrobce a distributor nábytku • NESTLE WATERS DIRECT (Spojené království), dodavatel balené vody • NORBERT DENTRESSANGLE (Francie), silniční dopravce • NUMBER1 LOGISTICS GROUP (Itálie), logistický operátor • PFIZER (Spojené království), laboratoř farmaceutického výzkumu • SANOFI-AVENTIS (Francie), laboratoř farmaceutického výzkumu • TOYOTA MOTOR EUROPE, výrobce automobilů

Evropská charta bezpečnosti silničního provozu byla zahájena v roce 2004 a doposud se k ní připojilo více než 600 signatářů. Přistoupit k ní může jakákoli skupina typu občanské společnosti v Evropě. Komise každý den dostává nové závazky, což svědčí o tom, že stále více organizací občanské společnosti, které jsou si vědomy své společné zodpovědnosti, chce svou každodenní činností přispívat k bezpečnosti silničního provozu. Jejich závazky se týkají různých oblastí v souladu s integrovaným přístupem: chování účastníků silničního provozu, výkon vozidel a kvalita dopravních infrastruktur.

Všechny evropské organizace jsou vyzvány, aby se podílely na Chartě, a pomohly tak zachraňovat lidské životy.

Tomáš Haas je poradcem prezidenta republiky

3188 čtenářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení



Podpořte nás
Čtěte také

euPortal.cz

Pro-migračního francouzského aktivistu zamordoval migrant, se kterým spalSpojené národy ovládnuté gender ideologií vyhlašují za politicky nekorektní říkat „manžel“ nebo „manželka“Bez Vás nepřežijeme...Panna Marie se naklonovala a Ježíš byl transsexuál, objevili v pokrokovém ŠvédskuŽerte brouky, vyhlašuje nová pokroková potravinová politika EU prosazující méně masa a více alternativních proteinů

euServer.cz

Skryté záměry pomníkové válkyZdeněk Hřib by Emanueli Moravcovi udělal radost...

ePortal.cz

V případě, že by se nepodařilo déle sehnat více peněz, činnost Eportalu bude ukončenaV tomto půlbilionovém plánu EU se skrývá naprosto fantastický korupční potenciál...

Eurabia.cz

Vláda Itálie odsouhlasila Kataru ideologickou kontrolu nad muslimskou komunitou ve své zemi ...Před pár dny Česká televize v dětském vysílání vyzvala děti, aby oslavily islám

FreeGlobe.cz

Italská mafie vyměkla. Bere i homosexuály a syn jednoho z šéfů je...Kolik zatím stála válka proti terorismu peněz i životů?

Nezdravi.cz

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životVeganka tvrdí, vejce jsou pro vaše zdraví horší než kouření. Takto to prý zjistila

eOdborar.cz

Ruska vláda zahájila rozsáhlý program finanční podpory pro rodiny postižené koronaviremPrezident Beneš: Nikdy nezapomeňme na to, co s námi Němci v této válce dělali a co zamýšleli s námi učinit

ParlamentniListy.cz

EU jako Hitler? Jaroslav Bašta připomněl projev z roku 1938, ze kterého mrazíManažer ČT vůbec poprvé ke konkrétním pořadům. Škrt. Škrt. Taky škrt. Zrušit. Co to zase je? Kulový, ať jdou k lopatě!
Články autora
Doporučujeme
PLATFORMA PRO ZACHOVÁNÍ EVROPSKÝCH HODNOT

Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

dixienet.org

Rádio Dixie

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Pat Buchanan

Ron Paul

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Československo 2008 tour
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

RSS feed Zasílání upozornění