Další rána pro Gretu. Podle vědců klimatická krize neexistuje

Autor: Radim Fiala | Publikováno: 3.12.2019 | Rubrika: Zamyšlení
ekonazi2

Tohle nepotěší Gretu Thunbergovou. Další rána klima-hysterii. Podle vědeckých signatářů Evropské klimatické deklarace totiž žádná klimatická krize neexistuje. Petici adresovanou generálnímu tajemníkovi OSN Guteressovi podepsalo více než 500 vědců a profesionálů zabývajících se klimatem ze čtrnácti zemí. Zorganizoval ji nizozemský profesor geofyziky Guus Berkhout. Požaduje, aby v debatě o klimatu bylo slyšet více názorů, nejen ty alarmistické. Jsou tak vyvrácena i tvrzení sluníčkářů a globalistů o „vědeckém konsensu“ ve věci údajně člověkem způsobené klimatické změny.

Greta Thunbergová pořád říká, že by politici měli naslouchat vědcům. Podle její představy ale jen těm, kteří vyhovují její klimatické hysterii. Musíme zastavit fanatiky, nebo nás zničí.

„Klimatické modely, na kterých jsou založeny katastrofické vize, předpovídají mnohem větší oteplování, než odpovídá realitě,“ upozorňuje Evropská klimatická deklarace. Vliv skleníkových plynů na oteplování je dle vědců přeceňován a klimatická změna nezpůsobuje extrémní projevy počasí. „Neexistují žádné statistické důkazy o tom, že globální oteplování zesiluje hurikány, záplavy, sucha a podobné přírodní katastrofy nebo je činí častějšími,“ uvádějí vědci, o jejichž iniciativě informoval Reflex.

Mezi pěti sty signatáři Evropské klimatické deklarace je i profesor klimatologie Richard Lindzen, jeden z nejznámějších amerických odborníků na fyziku atmosféry a spoluautor třetí hodnotící zprávy Mezivládního panelu pro změny klimatu (IPCC) z roku 2001. Lindzen se na práci IPCC podílel od poloviny 90. let. Postupem času si ale všiml, že zprávy IPCC jsou stále více politizovány a že do nich stále více mluví nevládní organizace.

Opatření na snižování emisí oxidu uhličitého jsou podle Evropské klimatické deklarace nejen velmi nákladná, ale navíc škodlivá. Větrné turbíny elektráren zabíjejí ptáky a hmyz a plantáže palmového oleje ničí biologickou diverzitu deštných pralesů. Výsledkem je prý zbytečné narušování ekonomiky a ohrožování životů obyvatel chudých zemí, kterým zastánci skleníkové hypotézy odpírají přístup k dostupné a spolehlivé elektrické energii. „Žádáme vás, abyste se řídili klimatickou politikou založenou na vědě – v zájmu těch, kdo jsou poškozováni nákladnými, ale zbytečnými pokusy o omezování skleníkových plynů,“ píše se v prohlášení.

Již v minulosti vznikly další iniciativy vědců, které se postavily proti globalistickému klimatickému šílenství.

Již v červnu 1992 byl publikován takzvaný Heidelbergský apel, v němž exředitel americké Satelitní služby pro výzkum počasí, klimatolog Fred Singer varoval před Summitem Země, který v Rio de Janeiru chystalo OSN. Uváděl, že tvrzení o lidmi způsobeném globálním oteplování je založeno na pseudovědeckých argumentech a nerelevantních datech. Heidelbergský apel podepsalo 4000 vědců, mezi nimi 72 nositelů Nobelových cen.

Petice vzniklá pod záštitou Oregonského vědeckého institutu v roce 1998 varovala, aby USA nepodepisovaly Kjótský protokol omezující produkci takzvaných skleníkových plynů. „Neexistuje žádný přesvědčivý důkaz, že lidské uvolňování skleníkových plynů způsobuje katastrofické oteplování zemského povrchu a změny klimatu,“ psalo se v takzvané Oregonské petici. Upozorňovala, že Kjótský protokol je založen na „vadných předpokladech“ a že jeho přijetí bude mít negativní dopady především na ekonomiku chudých zemí. Petici zorganizoval Frederick Seitz, bývalý prezident americké Národní akademie věd a emeritní profesor Rockefellerovy univerzity. Podepsalo ji více než 31 tisíc vědců, z toho 2100 z oblasti klimatologie a příbuzných oborů.

V únoru 2017 se více než tři stovky předních amerických vědců obrátily s peticí na Donalda Trumpa. Žádali ho, aby USA vystoupily z Rámcové úmluvy OSN o změně klimatu. Petice, kterou sepsal Richard Lindzen, měla úspěch. V červnu 2019 totiž americký prezident oznámil, že Spojené státy vystupují z tzv. Pařížské dohody.

V otevřeném dopise devadesáti italských vědců publikovaném letos v červnu se píše: „Je vědecky nereálné připisovat lidem odpovědnost za oteplování pozorované od minulého století do současnosti.“ „Poplašné prognózy nejsou důvěryhodné, protože jsou založeny na modelech, jejichž výsledky jsou v rozporu s naměřenými daty,“ říkají vědci.

Klíčová slova: ekologie

Je třeba uznat, že se mladá garda protiruských aktivistů, tvořících u nás páteř páté kolony, neobyčejně činí. Není dne, kdy by „modré košile“ nepřišly s novou provokacíBaru v pokrokové Británii asi nevydají licenci na alkohol kvůli blízkosti mešity. Alkohol podněcuje k islamofobiiRiaditeľky Plánovaného rodičovstva prísažne priznávajú, že predávali potratené detské teláBez Vás nepřežijeme...Kdo připravil drancování amerických měst?

Uvažoval jste o tomhle někdy, pane Kalousku, Schwarzenbergu, Fialo, Vystrčile, Rakušane, Bartoši, Farský, Bartošku a páni další ze stejně jedovaté líhně? Proč se Nálezy Ústavního soudu o Colloredo–Mansfeldech staly Stalingradem protektorátních restituentů