Občanská válka? Muslimové ve Francii útočí

Autor: Adam B. Bartoš | Publikováno: 7.11.2005 | Rubrika: Islám
Islám5

Francie v plamenech

Již přes 10 dní trvající a na síle nabývající nepokoje ve Francii, kdy mladí přistěhovalci, převážně muslimové, ničí, zapalují a devastují francouzská města (zdaleka již ne jen vlastní předměstí Paříže, ale nyní již i její centrum, stejně tak i další města jako je Cannes, Nice či Avignon), musí být dalším bolestivým úderem pro všechny uctívače multikulturního konceptu v Evropě. Co se to děje? Jak to, že vznešená myšlenka pokojného soužití s muslimy nefunguje, i když jim stále vycházíme vstříc?

Politická korektnost, která s ideou multi-kulti tvoří nerozlučnou dvojici, se také alespoň trochu zachvěla v základech. Média se začátku nikde neuváděla, že se jedná o násilníky z přistěhovaleckých rodin, pouze taktně "mlžila" a mluvila o chudých, nemajetných, nízkopříjmových občanech z pařížských předměstí. Po pár dnech, kdy situace nabírala na obrátkách a nic nenasvědčovalo tomu, že by se měla zklidnit, ba naopak, musela i politicky korektní média s pravdou ven. V Německu se dokonce totožnost tohoto pouličního běsnícího živlu skrývala do poslední možné chvíle, oficiálně se o ní začalo psát až o uplynulém víkendu, tedy celých devět dní od začátku útoků. Nepředstavitelně pozdě, ale přece.

Události téměř připomínají občanskou válku. Jen za desátou noc hořelo v Paříži 1300 automobilů a desítky budov, včetně škol a školek, jedné vládní budovy, policejních stanic, obchodů a nákupních center, popelem lehly i desítky autobusů. Vzduchem létají Molotovovy koktejly, policie v neděli objevila jednu z výroben těchto zápalných lahví, což nasvědčuje tomu, že násilí je koordinované a plánované. Zatčeno bylo již několik stovek násilníků, mnoho zasahujících policistů a hasičů bylo zraněno, objevují se i zprávy o prvních obětech, lidech, kteří byli gangy napadeni. Násilí se postupně přesouvá i do centra Paříže, kde vzplály již první desítky automobilů, přeskočilo i do mnoha dalších, jinak poklidných francouszkých měst. Ozývá se střelba, bílé obyvatelstvo začíná vytvářet domobrany, politici ruší své zahraniční cesty a svolávají krizové schůze. Podle některých zdrojů je násilí arabských přistěhovalců podporováno ze strany muslimských radikálních duchovních, nejde tedy jen o nějaké spontánní nepokoje, jak se nám snaží média namluvit.

Tvrdý oříšek

Opět se tak oživily otazníky nad mírumiluvností islámu, nad jeho kompatibilitou se západní tradicí, s demokracií. Otázky, které byly živé i po teroristických útocích v Londýně, ale které pak opět postupem doby upadly v zapomnění.

Nyní ale budou mít obhájci a zastánci tvrzení o pokojném islámu poněkud větší práci. Určitě opět uslyšíme výmluvy na chudobu a frustraci z nepřijetí (ačkoli spíše než o nepřijetí jde o neochotu se začlenit), těžko ale budou moci uplatnit své výroky, kterými argumentovali v případě bombových atentátů - že jde jen o "hrstku" pomatených radikálů, zatímco většinový islám je pokojný a nic takového si nepřeje. Co ale nyní se stovkami, ba ticíci výtržníků, násilníků, kteří - zatím jen pomocí ohně - bojují proti stávajícímu řádu? Označíme i je jako výjimku z pravidla či jako oběť západního imperialismu a sobectví? Nebo je omluvíme tím, že jsou mladí a nerozvážní, že jejich rodiče by to nedělali? Ono ale nic nenasvědčuje tomu, že by rodiče chtěli své výrostky nějak usměrnit, kdyby ano, nemohla by kritická situace trvat již druhým týdnem a stále sílit. Ta se však zhoršuje a rozšiřuje i do jinak pokojných měst. Stejně tak i ostatní muslimové se od řádění francouzských souvěrců nijak nedistancují, naopak je vítají a rozněcují.

V mysli mi vyvstávají - ve světle francouzských plamenů nepochopitelná - tvrzení Gillese Kepela, kterými se oháněl asi před měsícem, při své návštěvě Prahy. Tehdy při přednášce o islámu na otázku, jak se chová francouzská muslimská menšina, šalamounsky odvětil, že ve Francii žádná muslimská menšina neexistuje. Ve Francii jsou všichni především francouzskými občany, náboženství je soukromá věc každého, a proto není možné hovořit o minoritě. Zároveň vychvaloval francouzský přístup k přistěhovaleckým otázkám jako nejpokrokovější a nejvíce účinný, oproti německému či britskému. Francie prý muslimy dokonale asimilovala, muslimové jsou integrováni, žádné problémy s nimi nejsou. A ejhle. Ani ne po měsící situace vypadá jak vystřižená z katastrofického filmu. Hoří budovy, školy, stovky automobilů, policie nasazuje vrtulníky a ani po deseti dnech není schopna dostat situaci pod kontrolu. Tak jak to tedy je, pane Kepel?

A budu-li chtít být trochu více "rýpavý", nemohu si neodpustit připomenout v Evropském parlamentu nedávno schválenou zprávu o přistěhovalectví, zprávu, která byla odsouhlasena za spolupráce socialistů, liberálů a Zelených a která prohlašuje, že „migrace přináší prosperitu“ evropským zemím. Pokud je hořící Francie příkladem takovéto prosperity, pak o ni nemám zájem.

Jak dál?

Zřejmě to tedy nebude tak jednoduché, jak se nám snaží někteří intelektuálové namluvit. Islám je skutečně cizorodý prvek, který v Evropě není schopen tolerantně žít a respektovat západní hodnoty. Je to ideologie postavená na nenávisti a násilí, ideologie, která nenávidí vše, co je odlišné, vše, co se neslučuje s představami bláznivého proroka. Kdyby tomu skutečně bylo tak, že radikální islamisté a fanatičtí muslimové v očích veřejnosti jinak dobrou věc islámu poškozují a diskvalifikují, zbývající muslimská většina by je rezolutně odmítla. Jak po teroristických atentátech, tak ohledně současného násilí ve Francii. To se ale neděje, muslimská většina mlčí.

A mlčí i Evropa, ačkoli by právě nyní bylo potřeba rázného kroku. Evropa dostává novou šanci, možná jednu z posledních příležitostí, jak přehodnotit svůj až příliš benevolentní a nekritický postoj k islámu. Zvolí-li tvrdé a nekompromisní řešení, je tu naděje na změnu. Zachová-li se jako vždy poslední dobou zbaběle, ustoupí-li, je to jen další hřebík do rakve západní civilizace.

4917 čtenářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení



Podpořte nás
Čtěte také

euPortal.cz

Amerika se bez nepřítele obejít nemůže. Nepřítel je totiž to, co vlévá peníze do největšího amerického průmyslu, jímž je průmysl zbrojařskýVe Španělsku letos narostly ilegální vstupy afrických migrantů o 700 %Evropská komise veřejně vyhlásila válku evropským zemědělcům: Jak zlikvidovat zbytky evropské výroby a vše dovážetBez Vás nepřežijeme...Nic takového se zatím ještě nestalo, Čína investuje přes bilion $ do nového plánu na technické předběhnutí USA

euServer.cz

Skryté záměry pomníkové válkyZdeněk Hřib by Emanueli Moravcovi udělal radost...

ePortal.cz

V případě, že by se nepodařilo déle sehnat více peněz, činnost Eportalu bude ukončenaGeorge Soros. Génius hybridní války

Eurabia.cz

Noví zahraniční pracovníci? Romové se vracejí před koronou do ČRTurecký velvyslanec: Ramadán lepší Vánoc!

FreeGlobe.cz

Italská mafie vyměkla. Bere i homosexuály a syn jednoho z šéfů je...Kolik zatím stála válka proti terorismu peněz i životů?

Nezdravi.cz

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životVeganka tvrdí, vejce jsou pro vaše zdraví horší než kouření. Takto to prý zjistila

eOdborar.cz

Ruska vláda zahájila rozsáhlý program finanční podpory pro rodiny postižené koronaviremPrezident Beneš: Nikdy nezapomeňme na to, co s námi Němci v této válce dělali a co zamýšleli s námi učinit

ParlamentniListy.cz

Budou spacáky na Kavkách? Otázky Václava Klause. Wollner a další řádí, volba Xavera spustila naprosté peklo Vadim Petrov: Za Xavera jsem rád. Moravec je už jen fosilie. Toto se teď musí v ČT nastolit
Články autora
Doporučujeme
PLATFORMA PRO ZACHOVÁNÍ EVROPSKÝCH HODNOT

Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

dixienet.org

Rádio Dixie

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Pat Buchanan

Ron Paul

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Československo 2008 tour
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

RSS feed Zasílání upozornění