Muslimové a terorismus

Autor: Eberhard Troeger | Publikováno: 12.1.2006 | Rubrika: Islám
dóm

Po teroristických útocích, které jdou na vrub muslimů - jako v Londýně - zdůrazňují politikové a oficiální zástupci islámu, že islám je vpodstatě mírumilovný a že teroristé jednají v rozporu s islámem. Nikdo si netroufá říci, že islám je od samého počátku militantním seskupením, spojujícím víru a společenský pořádek, a že tuto militantnost podporuje jak korán, tak literatura o Muhammadovi. Texty koránu jako: "Zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte a chystejte proti nim všemožné nástrahy" (Súra 9.5) a příklad Muhammadův inspirovaly muslimy ve všech dobách k boji a není žádným tajemstvím, že dnes radikální kazatelé, extremistická literatura a buřičské internetové stránky vyzývají k boji.

Muhammad jako příklad

V islámu je velká shoda v tom, že Muhammad je velkým příkladem pro životní hodnoty muslimů. Protože byl Muhammad zapleten do mnohých ozbrojených konfliktů, které vždy ospravedlňoval souhlasem a rozkazem Alláhovým, jsou ozbrojené a neozbrojené akce (džihád) pro Alláha "svatou válkou". Mezi muslimy vládne ovšem spor o to, do jaké míry lze Muhammadův příklad přenést nekriticky na dnešní svět. Někteří mají za to, že Muhammadovi nezbylo nic jiného než boj se zbraní, aby dopomohl své zvěsti k vítězství. V moderním světě však musí islám dosáhnout svého cíle agitací, politikou a hospodářskými opatřeními a džihád je především boj proti zlu ve světě a v člověku samém. Toto přeznačení však fundamentalističtí muslimové odmítají. Podle jejich názoru musí i dnes platit to, co platilo pro Muhammada. Většina fundamentalistů ovšem klade omezení, že "svatou válku" proti nepřátelům islámu mohou vést jenom vlády muslimských zemí a jenom se souhlasem muslimských znalců zákona.

Cesta k teroru

Muslimští teroristé si osvojují právo na ozbrojený boj a odmítají souhlas zákonných autorit. Abychom to pochopili, je třeba se podívat na dějiny Muhammada a jeho bojů. Muhammad bojoval v Medině a z Mediny na čtyřech frontách: za prvé proti svým pohanským protivníkům v Mekce, kteří odmítali islám a pronásledovali Muhammada; za druhé proti židovským kmenům v Medině, které odmítly podrobit se Muhammadovi a potají ho kritizovaly; za třetí proti arabským "pokrytcům" v Medině, kteří se připojilik Muhammadovi pouze ze zištných důvodů, v kritických situacích ho však nechali na holičkých; a za čtvrté proti křesťanským vládcům v Jemenu a proti křesťanské Byzantské říši, protože Muhammad toleroval židy a křesťany jenom když se podřídili jeho nadvládě.

Džihádisté přenášejí tyto Muhammadovy boje nekriticky na přítomnost. V materialistické a sexualizované západní kultuře spatřují pohanství, jaké bylo v Mekce. Muslimští panovníci a právníci, kteří se paktují se Západem, jsou pokrytci jako byli v Medině. Sionismus se podobá lstivým Židům v Medině, a v USA a jeho spojencích vidí nástupce Byzantské říše.

Legitimní bomby

Většina politiků a právníků je podle názoru džihádistů zkorumpovaná a pravým muslimům - tak džihádisté označují sami sebe - nezbývá nic jiného, než aby vzali boj do vlastních rukou. Protože tvoří menšinu a bojují proti mocnému nepříteli, pokládají pumový teror a sebevražedné atentáty za prostředky, které Alláh legitimuje. Také Muhammad totiž dovoloval zákeřná přepadení svých mocných nepřátel. Džihádisté tak chtějí vědomě následovat Muhammada a ospravedlňují svůj teror právě jeho příkladem.

Proto je naivní se domnívat, že džihádisté skončí svůj boj, když se USA a jeho spojenci stáhnou z islámského světa. Hlavním nepřítelem pro ně zůstává Západ se svou bezbožnou kulturou, která se prostřednictvím médií šíří také v islámském světě. Alei zkorumpovaní islámští vládcové musí být odstraněni a všichni Židé a křesťané se musí podrobit muslimské nadvládě. Džihádisté mají dlouhodobé cíle, které odpovídají dávným cílům islámu. Proto je chybou spatřovat v džihádistech jenom pár pomatenců, kteří jsou perverzí pravého islámu.

Lze ukončit muslimský teror?

Státní a společenská obranná opatření jsou jistě nutná, aby omezila terorismus, ale sama o sobě nejsou dostatečná. Vlastní problém je v koránu a jeho militantních textech a v "napodobování Muhammada". Muslimská militantnost, státníi nestátní, skončí až tehdy, když se buď prosadí muslimská světovláda nebo světový islám se vzdá své politicko-vojenské složky. Muslimská světovláda není momentálně v dohlednu a omezení na náboženský islám by se rovnal zřeknutí se podstatných částí koránu a důležitých momentů Muhammadova života. To se nedá očekávat a proto je ukončení muslimského násilí v nedohlednu.

Jaký je postoj křesťanů?

Křesťanská církev v průběhu svých dějin do značné míry dokázala oddělovat církev a stát,i když se od 4. století státy snažily podřídit církve svým zájmům, a církve vyzývaly státyk vojenským akcím a žehnaly jejich zbraně. Ale jenom v ojedinělých případech vedly církve a křesťané války přímo. Když se podíváme do církevních dějin, měly církve často konflikty se státem a trpěly pronásledováním. Na to by se vzhledemk mnohým vžitým představám nemělo zapomínat a v tomto bodě se křesťanství jasně odlišuje od islámu, který praktikuje právě tuto jednotu státu a náboženství.

Především však se křesťané nemohou dovolávat Nového zákona, když jdeo používání násilí. Pravá církev Kristova odmítá násilí z vlastní strany a přenechává je státu (Ř 13,1nn; Tt 3,1; 1Pt 2,13n).

Zlomyslné ztotožňování

Je proto zlomyslností, když dnes jsou jmenováni islámští a křesťanští fundamentalisté jedním dechem. Křesťanský fundamentalismus (pokud tento výraz vůbec je přiměřený) bere vážně výpovědi Bible a nenachází ani u Ježíše, ani u apoštolů nějakou militantnost. Na rozdíl od starého Izraele proto nezná křesťanská církev boj fyzickými zbraněmi, nýbrž zná pouze boj zbraněmi Ducha svatého. Jejím posláním je misie a diakonie v tomto světě, a to jí často přivozuje pohrdání, odpor a utrpení. Křesťané vědío hříšných stránkách každé společnosti a kultury a věří, že společnosti pomůže jenom obráceník Bohu.

Proto budou křesťané vzhledemk muslimskému teroru zesilovat své snahyo misii a diakonii a budou se usilovněji modlit za obrácení Západuk Bohu, za změny v islámu, za rozvážná obranná opatření ohrožených států, za pokoj ve světě, za útěchu pro příslušníky obětí a za obrácení teroristů.

Eberhard Troeger je německý odborník na islám, publikováno v ideaSpektrum č.28/2005, přel. vds

www.konzervativniklub.cz

Klíčová slova: islám  | politická korektnost  | multikulturalismus  | kriminalita
10421 čtenářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení



Podpořte nás
Čtěte také

euPortal.cz

Pro-migračního francouzského aktivistu zamordoval migrant, se kterým spalSpojené národy ovládnuté gender ideologií vyhlašují za politicky nekorektní říkat „manžel“ nebo „manželka“Bez Vás nepřežijeme...Panna Marie se naklonovala a Ježíš byl transsexuál, objevili v pokrokovém ŠvédskuŽerte brouky, vyhlašuje nová pokroková potravinová politika EU prosazující méně masa a více alternativních proteinů

euServer.cz

Proč se Nálezy Ústavního soudu o Colloredo–Mansfeldech staly Stalingradem protektorátních restituentůSkryté záměry pomníkové války

ePortal.cz

Pane premiére Bbiši, odmítněte záludný plán Leyenové!V případě, že by se nepodařilo déle sehnat více peněz, činnost Eportalu bude ukončena

Eurabia.cz

Důvod proč se zhoršuje situace Francouzů: Skoro polovina sociálních dávek je vyplácena cizincůmCikáni zabili v centru Budapešti dva mladé Maďary

FreeGlobe.cz

Italská mafie vyměkla. Bere i homosexuály a syn jednoho z šéfů je...Kolik zatím stála válka proti terorismu peněz i životů?

Nezdravi.cz

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životVeganka tvrdí, vejce jsou pro vaše zdraví horší než kouření. Takto to prý zjistila

eOdborar.cz

Ruska vláda zahájila rozsáhlý program finanční podpory pro rodiny postižené koronaviremPrezident Beneš: Nikdy nezapomeňme na to, co s námi Němci v této válce dělali a co zamýšleli s námi učinit

ParlamentniListy.cz

To chvilkaře zklame! Xaver vytáhl projev o situaci v ČT. A radoval seProfesor Tomský rozhání obavy z budoucnosti. Nejvíc toho mohou pokazit příliš aktivní vlády
Články autora
Doporučujeme
PLATFORMA PRO ZACHOVÁNÍ EVROPSKÝCH HODNOT

Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

dixienet.org

Rádio Dixie

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Pat Buchanan

Ron Paul

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Československo 2008 tour
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

RSS feed Zasílání upozornění