Šokující tajemství soudů šaría v Británii
Autor: Redakce | Publikováno: 28.01.2007 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace
Studie islámu odborníka dr. Patricka Sookhdea, ředitele Institutu pro studium islámu a křesťanství odhalila vraždy ze cti, polygamie, dětská namželství a mrzačení. Ke zjištěním došlo poté, co Daily Express oznámil, jak tajné soudy prosazují islámské právo a vytváří dvouvrstvý právní systém. Zpráva zdůrazňuje oblasti, ve kterých je konzervativní právo šaría v konfliktu s britským právním systémem a varuje před pokusy zahrnout části islámského práva do britského.

Studie islámu odborníka dr. Patricka Sookhdea, ředitele Institutu pro studium islámu a křesťanství odhalila vraždy ze cti, polygamie, dětská namželství a mrzačení. Ke zjištěním došlo poté, co Daily Express oznámil, jak tajné soudy prosazují islámské právo a vytváří dvouvrstvý právní systém.

Zpráva zdůrazňuje oblasti, ve kterých je konzervativní právo šaría v konfliktu s britským právním systémem a varuje před pokusy zahrnout části islámského práva do britského.Říká: “Protože šaría obsahuje některá nařízení, která se vztahují k nemuslimům, takové změny britského práva by se dotkly i nemuslimů. Měly by vliv na individuální lidská práva svobody volby a na náboženskou svobodu muslimů i nemuslimů”.

Studie zdůrazňuje, jak množství sebevražd mezi mladými asijskými ženami třikrát překračuje celonárodní průměr a odhaduje, že každý rok zemře dvanáct žen v důsledku vražd ze cti. Ohavné zločiny jsou prováděny poté, co se příbuzní rozhodnou, že žena jim přinesla ostudu. Zpráva také odhaluje, že muslimské dívky jsou nuceny do dětských manželství, která jsou podle práva šaría povoleny.

Dr. Sookhdeo - akademik narozený jako muslim, který je konvertitou ke křesťanství - říká: “Tlak na zavedení šaríe ve Spojeném království, jak v muslimské komunitě, tak v britském právním systému, musí být viděn jako součást popudu islámu dominovat všem společnostem, ve kterých se nachází”.

V reakci na studii dr. Kalim Sidik, ředitel íránem podporovaného Muslimského institutu, řekl: “V britském zákoníku jsou zákony, které jsou v přímém rozporu s Alláhovými zákony. Jsme nejprve i nakonec muslimové”. Islámská strana Británie tvrdí, že zavedený právní systém je “velmi neadekvátní a plný nespravedlnosti”.

Studie také zdůrazňuje, jak v Íránu narozený Medi Siadatan z Walsallu, který má tři ženy, spustil právní proces, který tvrdí, že britské zákony zakazující polygamii porušují jeho právo na náboženskou svobodu.

Zpráva zmiňuje “některá nařízení, která se vztahují k nemuslimům”. Zde je ukázka (Umdat al-Salik, Opora poutníkova a pomůcka pro věřící):

O-11.0 Nemuslimští podřízení islámského státu (Ahl al-Dhimma)

O-11.1

Formální smlouva o ochraně je uzavřena s občany, kteří jsou:

1- Židé;

2- Křesťané; 3- Zoroastriánci;

4- Samariánci a Sabiánci, pokud jejich náboženství není v rozporu se základy judaismu a křesťanství;

5- a ti, kteří se drží náboženství Abrahámova nebo jednoho z dalších proroků.

O-11.2

Taková smlouva nemůže být uzavřena s těmi, kteří uctívají modly, nebo s těmi, kteří nemají Svatou knihu nebo něco, co by mohlo být Knihou.

(A: Něco, co by mohlo být knihou, je odkazem na zoroastriánce, kteří mají pozůstatky připomínající dávnou Knihu. Pokud jde o pseudopísma kultů, které se objevily po islámu (n: jako síkhové, Baháí, Mormoni atd.), nejsou, a ani nemohou být Knihou, protože Korán je posledním zjevením.)

O-11.3

Taková smlouva je platná pouze pokud podřízení lidé:

a) následují pravidla islámu (A: ta zmíněná níže (O-11.5) a ta týkající se veřejného chování a oblékání, ačkoliv ve svých činech uctívání a soukromých životech mají podřízené komunity vlastní právo, soudce a soudy, kteří mezi nimi prosazují pravidla jejich vlastního náboženství);

b) platí daň z hlavy pro nemuslimy (džizju)

O-11.4 Daň z hlavy pro nemuslimy

Nejnižší daň z hlavy pro nemuslimy je jeden dinár (n: 4,235 gramů zlata) na osobu (A: ročně). Nejvyšší je jakákoliv částka, na které souhlasí obě strany. Je vybírána se shovívavostí a slušností, jako všechny dluhy, a není vybírána od žen, dětí a šílenců.

O-11.5

Takoví nemuslimští podřízení jsou povinni řídit se islámskými pravidly, která se vztahují k bezpečnosti a zabezpečení života, úcty a majetku. Kromě toho:

1- jsou trestáni za spáchání nevěry nebo krádeže, nikoliv ale za opilost;

2- jsou odlišeni od muslimů oblekem, nosí bílý pás;

3- nejsou zdraveni pozdravem “as salamu alejkum” (mír s tebou - Islám Info); 4- musí se na ulici držet stranou;

5- nemohou stavět vyšší budovy než muslimové, nebo na vyšším místě, ačkoliv když získají vysoký dům, nemusí být zbourán;

6- je jim zakázáno otevřeně ukazovat víno nebo vepřové, (A: a zvonit na kostelní zvony nebo ukazovat kříže), recitovat Tóru nebo Evangelia nahlas, nebo na veřejnosti ukazovat své pohřby a slavnosti;

7- je jim zakázáno stavět nové kostely.

O-11.6

Je jim zakázáno přebývat v Hidžázu, což znamená v oblasti a městech okolo Mekky, Medíny a Jamamy, po více než tři dny, když jim Chalífa dovolí vstoupit kvůli něčemu, co potřebují.

O-11.7

Nemuslimové nemohou za žádných okolností vstoupit na Svatou půdu Mekky, nebo bez povolení vstoupit do žádné mešity (A: stejně tak nemůže muslim vstoupit do kostela bez jejich povolení).

O-11.8

Je povinností Chalífy (def: O-25) chránit ty z nich, kteří jsou v muslimských zemích, stejně, jako by chránil muslimy, a snažit se o propuštění těch, kteří byli zajati.

O-11.9

Pokud se nemuslimský podřízený islámského státu odmítne podřídit pravidlům islámu, nebo platit daň z hlavy pro nemuslimy, pak je jejich smlouva se státem zrušena (A: ačkoliv když neposlechne pouze jeden z nich, týká se to jenom jeho).

O-11.10

Dohoda je také porušena (A: s ohledem pouze k pachateli), pokud stát rozhodl, že kterákoliv z následujících věcí jí poruší, a některý z podřízených tak učiní, ačkoliv pokud stát neurčí, že tyto činy smlouvu porušují, pak jí neporušují; konkrétně když jeden z podřízených:

1- spáchá nevěru s muslimskou ženou nebo si jí vezme;

2- skrývá špehy nepřátelských sil;

3- svádí muslimy od islámu;

4- zabije muslima;

5- nebo řekne něco nepovoleného o Alláhovi, Prorokovi, nebo o islámu.

O-11.11

Když byla smlouva mezi podřízeným a státem porušena, Chalífa zvolí mezi čtyřmi možnostmi zmíněnými výše ve spojení s válečnými zajatci (0-9.14) (smrt, otroctví, propuštění, nebo propuštění za výpalné - Islám Info).

http://info.pravdaoislamu.cz/