Němečtí muslimové začínají být více náboženští a konzervativní
Autor: Redakce | Publikováno: 03.03.2007 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace
Průzkumy v zemi zaznamenaly výrazný nárůst fundamentalistického chování, obzvláště mezi mladšími muslimy. Zkušenosti Ekin Deligöz, německé poslankyně za Stranu zelených, potenciální nebezpečí podtrhují. Poté, co vyzvala muslimské ženy, aby přestaly nosit šátky, dostává Deligöz výhrůžky smrtí a žije pod ochranou policie.

Německá muslimská populace se stává více náboženskou a konzervativní. Islámská sdružení tento trend podporují, obzvláště svojí prací mezi mladými - urychlují posun k paralelní muslimské společnosti. …

Průzkumy v zemi zaznamenaly výrazný nárůst fundamentalistického chování, obzvláště mezi mladšími muslimy. Zkušenosti Ekin Deligöz, německé poslankyně za Stranu zelených, potenciální nebezpečí podtrhují. Poté, co vyzvala muslimské ženy, aby přestaly nosit šátky, dostává Deligöz výhrůžky smrtí a žije pod ochranou policie.

Jakkoliv tento trend může být zneklidňující, nelze z něj obvinovat výhradně muslimy. Pod zástěrkou náboženské tolerance stojí Německo lehkovážně stranou, zatímco se některé muslimské komunity proměňují v paralelní společnosti. Dlouhá léta soudy omlouvaly muslimské dívky ze společného plavání a výletů - a svá rozhodnutí zdůvodňovaly těmi nejabsurdnějšími důvody. …

Škola je jedním z mála míst, kde přicházejí mladí muslimové do styku s neislámským prostředím. V důsledku toho jsou to učitelé, kdo často jasně vidí, k čemu dochází. Dietmar Pagel, ředitel vysoké školy Hectora-Petersona ve čtvrti Kreuzberg v Berlíně, se se studenty snaží aktivně vést dialog. Stále častěji ale on i jeho kolegové cítí, že běhají hlavou proti zdi. “Mnoho našich dospívajících má fundamentalistický pohled na život”, říká. Mnoho dívek nosí šátky a takřka všichni muslimští žáci se během velkých islámských svátků postí s katastrofickými důsledky pro jejich školní výsledky. “Jak pokračuje ramadán, tím jsou žáci více roztržitější”.

Často se cítí být ponechán na holičkách politiky, kteří diskutují o problémech integrace vášnivěji, než kdy jindy, přesto ale neposkytnou další sociální pracovníky a učitele, které potřebuje. Pagel se ale odmítá vzdát. Poté, co byly otištěny Mohamedovy karikatury, se o kontroverzi pokoušel s dětmi diskutovat. Diskuse ale byla beznadějně jednostranná. Děti přispěly trochou faktických informací, líčí ředitel, pak ale “třída ztichla, když přišlo na morální rozměr, takže se učitelé jednoduše zabývali svými vlastními názory”.

Stěžuje si, že se již nedokáže ke svým žákům dostat. “Když řeknu, že v Turecku se nosí šátky méně, jednoduše odpoví: ‘To je důvod, proč jsme přišli do Německa, abychom tu mohli otevřeně praktikovat naše náboženství’”. A někdy mu prostě připomenou - jako nemuslimovi - že by si měl takové názory raději nechat pro sebe.

http://info.pravdaoislamu.cz/