Gaza v Paříži
Autor: David Hanák | Publikováno: 22.11.2005 | Rubrika: Islám
Ilustrace
Francie si tak založila jednotlivá pásma Gazy přímo ve svém srdci. Francouzům nezbude než vůči těmto francouzským pásmům Gazy se chovat obdobně jako to dělají Izraelci. Je jen otázkou času, kdy začnou tato pásma Gazy oddělovat zdmi, které jsou jen odrazem zdí mezi islámem a ostatními civilizacemi.

Bylo po 7. červnu 2005 a já byl Čro 1 dotázán ohledně mého názoru na islám. Po pravdě jsem řekl, že islám považuji za gnostickou herezi, která tvoří sekty či sektářské chování. Čímž jsem si zasloužil u vlivných komentátorů odsudek a opovržení.

Je listopad 2005 a kromě pařížských předměstí se násilnosti rozšiřují po dalších částech Francie. Většina výtržníků pochází z afrických a arabských čtvrtí. Tedy z ghet, kde se uchýlili migranti z islámských zemí. Výtržníci jsou sice de jure občany Francie, de facto se však Francouzi nikdy necítili. Můžeme sice diskutovat nakolik je to dáno neochotou původních Francouzů je za Francouzy považovat a nakolik je to neochotu migrantů se integrovat. Dovolím si však tvrdit, že pokud porovnáme „úspěšnost“ všech asimilačních politik evropských zemí, zjistíme, že vůči islámským migrantům je všude stejně „zázračně“ neúspěšná. Pokud tedy různé strategie asimilace selhaly, nelze nalézt chybu právě v islámské kultuře migrantů samotných oproti kultuře jiných neevropských migrantů, např. budhistů či hinduistů?

A zde jsme na počátku mé úvahy, kde tvrdím, že islám je gnostickou herezí, tvořící podhoubí pro tvorbu sekt a sektářství jako takové.

Islám je přesvědčen, že „ráj na zemi“ lze zavést politickými prostředky, což je právě znakem gnostické hereze jako odpadlictví od pravé víry, předpokládajícího možnost úplného poznání a proto konečných politických kroků. Politické činy v Islámu pak mají právě vést k tomuto konečnému cíli: „ráji na zemi“. Proto také v historii žádný zavedený politický režim vládnoucí muslimům (chalifáty) nebyl z hlediska islámu zcela legitimní. Byl to pouze dočasný kompromis mezi požadavkem víry a politickou realitou.

A to je právě problém mladých výtržníků z ghet z převahou islámu. Islám jim nedává žádnou konkrétní cestu jak žít ve světě bezvěrců, kromě jediné radikální a to zapojit se do boje proti tomuto světu. Pokud se do tohoto boje nezapojí, neexistuje z hlediska islámu žádná jiná alternativa, a tak se tito mladíci bezprizorně flákají po čtvrtích bez naděje, příležitosti a perspektivy. Buď jsi svatým bojovníkem nebo nikým. Pouliční boje jsou výsledkem islámské kulturní neschopnosti se efektivně zapojit do společnosti jinověrců. Ať jsou těmito jinověrci laici ve Francii, protestanté v USA, hinduisté v Indii, judaisté v Izraeli či pravoslavní v Rusku.

To je však způsobeno v samém základu islámu, který jako každá hereze, tak jako komunistická nebo nacistická předpokládá, že má nárok na totální ovládnutí jedince. Pokud jedinec takto ovládán není, nic dalšího mu nenabízí.

Francie si tak založila jednotlivá pásma Gazy přímo ve svém srdci. Francouzům nezbude než vůči těmto francouzským pásmům Gazy se chovat obdobně jako to dělají Izraelci. Je jen otázkou času, kdy začnou tato pásma Gazy oddělovat zdmi, které jsou jen odrazem zdí mezi islámem a ostatními civilizacemi.